Коды ошибок chevrolet

BAT Team Discussions for P0700

  • 1999 LHS EATX Controller DTC PresentMy check engine light came on and the code i got was p0700 this has been worked on several times by the dealer with no results they just reset the code and it corrects the problem for a few months and then it just comes back The transmission will not shift right What can I do?…
  • allison t codes P0700,U2104,U2105I have a 2003 chevrolet 2500 HD 4wd with the 6.6 diesel and 5 spd allison tranny. I have noticed it started to shift funny(hard shifts and shifting into the next gear at higher rpms under low load/low throttle) I got three trouble codes, P0700,U2104,U2105, I am fairly skilled at wrenching and curren…
  • 2001 chevrolet p1711 trouble codeim having problems with my truck 2001 chevroet 2500 4×4 8.1 liter with an allison when i scan it it pulls up the code p1711 and p0700 the trans is shifting early and sometimes it will take off in 2nd gear instead of first and the d on the gear indicator will flash it has right at 95000 miles on it …
  • P0700 on 95 jimmyYeah, its the one that has the red flipper on it that locks it in. The code is P0700 and it does not trigger the MIL however it does list as pending. I cleared the code and it came back within a few minutes. I have not pulled the pan yet. I wanted to ask about that….I know that this is a rat…
  • 1999 dodge durango 100,000 miAre you also getting p0700?   THe vehicle should be in limp mode …..correct??   Let us know any modifications add ons or aftermarket parts……recient transmission seervice?? Common mopar problem, often a failed trans governor presure transducer …  Will yor scanner allow transmission …

DTC P0700

    •  Перед тем, как начать диагностику, см. Проверка диагностической системы — Автомобиль .
    •  Обзор процедуры диагностики см. в Диагностика на основе стратегического подхода .
    •  Диагностика — Процедурные инструкции обеспечивает общий обзор по каждой диагностической категории.

DTC P0700: 


Этот диагностический код неисправности (DTC) указывает, что DTC коробки передач, связанный с токсичностью выхлопных газов, устанавливается в модуле управления трансмиссией (TCM). Блок управления двигателем (ECM) зажигает лампу индикатора неисправности (MIL), когда модуль TCM отправляет по линии последовательной передачи данных сообщение с запросом зажигания лампы MIL. Информация DTC для блока ECM будет отображать только DTC P0700, а данные блока управления двигателем по статическим кадрам/отчетам о сбоях будут выводить на диспей условия работы двигателя, которые имели место на момент регистрации диагностического кода неисправности трансмиссии. Данные по статическим кадрам/отчетам о сбоях трансмиссии доступны из диагностического кода, который был установлен в блоке управления коробкой переключения переда.

    •  Включено зажигание или работает двигатель.
    •  Непрерывно выдается диагностический код неисправности DTC P0700.

Модуль управления двигателем (ECM) получает от модуля управления коробкой передач (TCM) сообщение в виде последовательных данных с запросом зажигания лампы индикатора неисправности (MIL).

DTC P0700 является диагностическим кодом неисправности типа «А».

DTC P0700 является диагностическим кодом неисправности типа «А».


Коды ошибок обмена данными, U-коды, коды трансмиссии, P-коды, занесенные в память модуля управления коробкой передач, могут вызвать запрос со стороны модуля управления коробкой передач на занесения кода неисправности P0700 в память модуля управления двигателем.

Диагностический прибор, Ссылка

См. информацию о диагностическом приборе в Модуль управления Справочные сведения

Примечание: Устраните другие причины всех кодов неисправности системы управления двигателем и ошибок обмена данными до выполнения диагностики кодов неисправности модуля управления коробкой передач.

Диагностический код неисправности P0700 представляет собой информационный диагностический код неисправности. Если отсутствуют диагностические коды неисправности по системам управления двигателем или по системам связи, см. раздел Список кодов неисправности (DTC) — Автомобиль по диагностике кодов неисправности трансмиссии. Данный код неисправности не может служить причиной для замены блока управления двигателем.

Привести в движение автомобиль в соответствии с условиями имеющегося DTC для проверки того, что DTC не сбрасывается. Автомобиль можно также привести в движение в соответствии с условиями данных фиксации кадра/регистрации неисправностей.

После диагностики выполнить Диагностическое подтверждение выполненных ремонтных работ .

What are the common causes of code P0700 ?


Depending on year, make, and model, DTC P0700 may have number of causes. Here are some of the most common.

  • Electrical Problems – As with all systems in the modern automobile, electrical and electronic signals need good wiring for proper transmission. Any fault, such as rodent damage, a disconnected connector, or corrosion, can interrupt these signals, leading to transmission control failures. (User Glen reports that speed bumps tend to loosen transmission relays and connectors on some Dodge/RAM/Chrysler vehicles.)
  • Truck Oversize Tire Upgrade – The ECM and TCM are programmed, from the factory, taking into account a certain range of tire sizes. Upgrading to oversized off-road tires, for example, throws off the results that the modules are expecting, which they interpret as a fault.
  • Worn Automatic Transmission – Everything wears out over time, which means that automatic transmission hydraulic clutches and brakes, sprag clutches, solenoids, and valves, can fail. Hydraulic fluid may slip past worn seals, brakes and clutches may slip, and solenoids can die, any or all of which can lead to a control failure.
  • Chrysler Weak Battery – Some Dodge, Jeep, Chrysler ECM and TCM are particularly vulnerable to low voltage conditions. If the battery is weak, the system may interpret this as a failure, even if the car starts on its own. Make sure you have a good battery, 12.6 V minimum, and that the generator is working properly, at least 13.6 V when idling.
  • Recent Repairs – Some modern ECM-TCM combinations cannot be mixed and matched. Replacing a TCM, even if it’s specified for your specific vehicle, may need to be programmed to work with yours, so it properly communicates with the rest of the system.
  • Low ATF Level – Automatic Transmission Fluid is the life-blood of your transmission. Low fluid levels can lead to lack of pressure, so if the TCM commands a solenoid to close, there may be insufficient pressure to clamp a brake, for example. The result is that the brake slips, which the TCM detects as a fault.
  • Specific Driving Conditions – Depending on road conditions, particularly slippery conditions, the TCM may interpret spinning tires as a transmission control fault. If you’ve been in the slow or off-roading, simply resetting the code may be the solution, as long as your adventures didn’t ruin anything else.

Коды ошибок Лачетти (1.8D-FAM I)

DTC Описание
P0016 Взаимосвязь между положением коленчатого вала (СКР) и положением распределительного вала (СМР)
P0106 Работоспособность датчика абсолютного давления в коллекторе (МАР)
P0107 Цепь датчика абсолютного давления в коллекторе (МАР), низкий уровень сигнала
P0108 Цепь датчика абсолютного давления в коллекторе (МАР), высокий уровень сигнала
P0112 Цепь датчика температуры воздуха на впуске, низкий уровень сигнала
P0113 Цепь датчика температуры воздуха на впуске, высокий уровень сигнала
P0117 Цепь датчика температуры охлаждающей жидкости двигателя, низкий уровень сигнала
P0118 Цепь датчика температуры охлаждающей жидкости двигателя, высокий уровень сигнала
P0122 Цепь датчика положения дроссельной заслонки, низкий уровень сигнала
P0123 Цепь датчика положения дроссельной заслонки, высокий уровень сигнала
P0131 Цепь датчика HO2S, низкий уровень сигнала, датчик 1
P0132 Цепь датчика HO2S, высокий уровень сигнала, датчик 1
P0133 Датчик 1 замедленного отклика датчика HO2S
P0134 Датчик 1 ослабления активности цепи датчика HO2S
P0135 Датчик 1 работоспособности нагревателя HO2S
P0137 Цепь датчика HO2S, низкий уровень сигнала, датчик 2
P0138 Цепь датчика HO2S, высокий уровень сигнала, датчик 2
P0140 Датчик 2 ослабления активности цепи датчика HO2S
P0141 Датчик 2 работоспособности нагревателя HO2S
P0171 Бедная смесь в системе корректировки топливоподачи
P0172 Богатая смесь в системе корректировки топливоподачи
P0201 Цепь управления форсункой 1
P0202 Цепь управления форсункой 2
P0203 Цепь управления форсункой 3
P0204 Цепь управления форсункой 4
P0300 Обнаружен пропуск зажигания
P0315 Не обнаружено изменение в системе изменения угла поворота коленчатого вала
P0317 Нет входного сигнала от системы обнаружения неровной дороги
P0324 Работоспособность модуля датчика детонации
P0325 Цепь датчика детонации
P0335 Цепь датчика положения коленчатого вала (CKP)
P0336 Работоспособность датчика положения коленчатого вала (CKP)
P0340 Цепь датчика положения распределительного вала (СМР)
P0351 Цепь управления катушкой зажигания 1 и 4
P0352 Цепь управления катушкой зажигания 2 и 3
P0401 Рециркуляция отработавших газов, недостаточный расход
P0402 Рециркуляция отработавших газов, избыточный расход
P0404 Система рециркуляции отработавших газов, работоспособность при открытом положении
P0405 Цепь датчика положения в системе рециркуляции отработавших газов, низкий уровень сигнала
P0406 Цепь датчика положения в системе рециркуляции отработавших газов, высокий уровень сигнала
P0420 Низкая производительность каталитического нейтрализатора
P042E Система рециркуляции отработавших газов, работоспособность при закрытом положении
P0443 Цепь управления клапаном продувки адсорбера СУПБ
P0461 Работоспособность датчика уровня топлива
P0462 Низкое напряжение в цепи датчика уровня топлива
P0463 Высокое напряжение в цепи датчика уровня топлива
P0502 Цепь датчика скорости автомобиля (VSS), низкий уровень сигнала
P0506 Низкая частота вращения на холостом ходу
P0507 Высокая частота вращения на холостом ходу
P0532 Цепь датчика давления охладителя в системе кондиционирования воздуха, низкий уровень сигнала
P0533 Цепь датчика давления охладителя в системе кондиционирования воздуха, высокий уровень сигнала
P0562 Низкое напряжение системы
P0563 Высокое напряжение системы
P0601 Постоянное запоминающее устройство (ПЗУ) контроллера
P0602 Контроллер не запрограммирован
P0606 Быстродействие контроллера
P0660 Цепь управления электромагнитом клапана в узле регулировки впускного коллектора
P0700 Включение контрольной лампы индикации неисправности, затребованное контроллером КПП
P1133 Датчик 1 недостаточной эффективности переключения датчика HO2S
P1134 HO2S, датчик 1 соотношения времени перехода
P1166 Бедная смесь в режиме полной нагрузки
P1391 Работоспособность датчика неровной дороги
P1392 Цепь датчика неровной дороги, низкий уровень сигнала
P1393 Цепь датчика неровной дороги, высокий уровень сигнала
P1396 Отклонение сигнала датчика скорости колеса с АБС
P1397 Отсутствие сигнала от датчика скорости колеса с АБС
P1631 Неверен сигнал включения подачи топлива для защиты от кражи
P2297 HO2S, датчик 1 работоспособности в момент отключения подачи топлива в режиме торможения двигателем
P2610 Работоспособность таймера выключения зажигания в контроллере
U0101 Нарушена связь с контроллером КПП
U0167 Отсутствует идентификатор сообщения иммобилизатора

   ..    1 2   ..

What are the symptoms of code P0700 ?

Aside from the MIL, and depending on the nature of the TCM failure, you may or may not notice any drivability problems. At a minimum, you’ll likely notice a drop in fuel economy. Most commonly, you’ll notice that the automatic transmission doesn’t seems to shift properly, perhaps taking too long to get into a certain gear, or harsh gear engagement it does shift. The automatic transmission may have a hard time maintaining the right gear, failing to downshift one acceleration, for example, or taking too long to upshift when speed would normally warrant it.

In some cases, the automatic transmission can cause major drivability issues, such as stalling the engine when coming to a stop, or it may induce engine misfire-like symptoms, such as rough idle or poor acceleration. Major failures in the automatic transmission may lock out certain gears, so you may be left with 1st and Reverse, for example.

Codes Related to P0700

If DTC P0700 is set in the ECM, look for other TCM-related DTCs to continue your diagnosis of the failure. Related ECM P-codes may include, but is certainly not limited to, the following:

  • P0218 Transmission Over Temperature Condition
  • P0613 TCM Processor
  • P0614 ECM/TCM Incompatible
  • P0706 Transmission Range Sensor Circuit Range/Performance
  • P0715 Input/Turbine Speed Sensor Circuit Malfunction
  • P0720 Output Speed Sensor Circuit Malfunction
  • P0729 Gear Ratio Error in 6th Gear
  • P0730 Incorrect Gear Ratio Error
  • P0731 Gear Ratio Error in 1st Gear
  • P0732 Gear Ratio Error in 2nd Gear
  • P0733 Gear Ratio Error in 3rd Gear
  • P0734 Gear Ratio Error in 4th Gear
  • P0735 Gear Ratio Error in 5th Gear
  • P0736 Gear Ratio Error in Reverse
  • P0740 Torque Converter Clutch Circuit Malfunction
  • P0750 Shift Solenoid A Malfunction
  • P0755 Shift Solenoid B Malfunction
  • P0760 Shift Solenoid C Malfunction
  • P0765 Shift Solenoid D Malfunction
  • P0770 Shift Solenoid E Malfunction

Newer vehicles, using the CAN (Controller Area Network) protocol, may have the following communications DTCs set, which would indicate a fault in proper communication between the ECM, TCM, and other modules in the vehicle. These may include:

U0101 Lost Communication With Transmission Control Module


When diagnosing DTC P0700, take your time. Automatic transmissions can be notoriously finicky when it comes to identifying their faults.

What Does Code P0700 Mean?

Years ago, the automatic transmission was simply controlled hydraulically. However, much like the engine itself, the automatic transmission has been significantly upgraded, including electronic monitoring and controls for every aspect of upshifting and downshifting. Today’s automatic transmission, up to ten speeds in some cases, can shift as smoothly or as powerfully as the driver demands, all while reducing wear and maximizing fuel economy and performance.

BMW 8-Gang Automatik-GetriebeBMW 8 speed automatic transmission

Keeping track of the automatic transmission is the transmission control module (TCM), which may or may not be integrated in the engine control module (ECM), depending on vehicle. The TCM shares a number of signals with the ECM, such as engine speed (rpm) and throttle position (TPS), as well as a number of other signals, such as vehicle speed (VS or WSS), gear position, shift lever position, and shaft speed sensors. Using this sensor information, the TCM activates solenoid valves related to such automatic transmission components as clutches, brakes, torque converter lock, or pressure regulator.

If there is an automatic transmission control system fault, a transmission-specific DTC (diagnostic trouble code) will set in the TCM. Since there is no “Check Transmission Light,” the ECM sets an informational DTC P0700 and illuminates the MIL or CEL (malfunction indicator lamp or check engine light). Since DTC P0700 simply refers to a fault in the TCM, further diagnosis is necessary to determine the TCM DTC and the nature of the fault. Some scan tools may or may not be able to read TCM DTCs, depending on whether the automaker has opened them up to generic readers.


С этим читают